Zapoznaj się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu internetowego LaLaBaby.
I. DEFINICJE
1. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu internetowego.
2. Sklep – prowadzony przez Sprzedawcę Sklep internetowy dostępny dla Kupujących pod adresem www.lalababy.pl
3. Sprzedawca – firma AFKOM z siedzibą w Częstochowie, ul. Wręczycka 180, 42-202 Częstochowa, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki. NIP 5731633946, REGON 241087572
4. Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w przypadkach przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa również osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych i mająca miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (np. osoba, która ukończyła lat trzynaście), osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która dokonuje zakupu towarów składając zamówienie z Sklepie internetowym.
5. Konsument – osoba fizyczna nabywająca towar poprzez złożenie zamówienia, jeżeli czynność ta nie jest związana bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
6. Przedsiębiorca posiadający niektóre uprawnienia konsumenta (PPK) – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, dokonująca nabycia towarów bezpośrednio w związku z jej działalnością gospodarczą, o ile ta umowa nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
7. Przedsiębiorca – kupujący dokonujący nabycia towaru w związku z prowadzona działalnością gospodarcza lub zawodową, inna niż PPK.
8. Towar – artykuły prezentowane przez Sprzedawcę z zamiarem ich sprzedaży.
II. SKŁADANIE ORAZ REALIZACJA ZAMÓWIENIA W SKLEPIE INTERNETOWYM
1. Sklep przeznaczony jest do sprzedaży towarów przez Sprzedawcę Kupującemu.
2. Kupujący jest uprawniony do posiadania maksymalnie jednego konta w Sklepie.
3. Informacje zawarte w Sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu art.66 KC; stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art.71 KC
4. Sklep dokłada wszelkich starań, aby prezentowane na stronie internetowej opisy towarów były zgodne ze stanem faktycznym. Jednakże, w razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed złożeniem zamówienia o kontakt telefoniczny, bądź za pomocą formularza kontaktowego.
5. Zamówienie składane przez Kupującego traktowane jest jako oferta umowy sprzedaży w rozumieniu KC złożona Sprzedawcy. Oświadczenie o przyjęciu oferty przez Sprzedawcę nie jest wymagane, obowiązkiem Sprzedawcy jest niezwłoczne przystąpienie do realizacji zamówienia.
6. Warunkiem złożenia zamówienia przez Kupującego w Sklepie jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień przed zawarciem umowy sprzedaży oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych przez Sprzedawcę do celów związanych z realizacja zamówienia. Dane osobowe nie są udostępniane innym podmiotom dla celów marketingowych.
7. Dla realizacji zamówienia wymagane jest podanie takich danych jak imię, nazwisko, adres, pod jaki ma zostać dostarczony towar, adres e-mail oraz nr telefonu. Zamówienia mogą być składane 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok. Realizacja zamówień Kupującego następuje w dni robocze (z wyłączeniem dni zamknięcia magazynów Sklepu), zwyczajowo w ciągu 24 godzin od momentu potwierdzenia zamówienia przez Kupującego lub w momencie skompletowania przez Sklep wszystkich zamówionych przez Kupującego produktów i zaksięgowania przez Sklep pełnej opłaty za zamówienie.
8. W celu złożenia zamówienia należy dodać wybrany towar poprzez funkcję „koszyk”, a następnie postępować zgodnie z dalszymi informacjami wyświetlanym na stronie Sklepu. Dopuszcza się złożenie zamówienia przez Kupującego poprzez kontakt ze Sklepem za pomocą adresu e-mail bądź kontakt telefoniczny.
9. Wszystkie ceny widoczne na stronie internetowej Sklepu podane są w złotych polskich i stanowią wartość brutto (zawierają podatek VAT). Ceny te nie obejmują kosztów przesyłki.
10. Przyjęcie zamówienia do realizacji rozpoczyna się:
a) w przypadku zamówień płatnych poprzez PayU – w chwili poprawnej autoryzacji płatności
b) w przypadku zamówień płatnych przelewem – po zaksięgowaniu przedpłaty na konto Sklepu,
c) w przypadku zamówień płatnych przy odbiorze – po złożeniu zamówienia
11. Niezwłocznie po złożeniu zamówienia Kupujący otrzyma drogą e-mailową informację o przyjęciu zamówienia do realizacji.
12. W przypadku niedostępności części produktów w zamówieniu, Kupujący informowany jest przez Sklep o stanie zamówienia. Kupujący może wówczas podjąć decyzję o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja zamówienia, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia).
13. W przypadku zamówienia zapłaconego, gdy Sklep nie jest w stanie zrealizować zamówienia w całości, Sklep informuje Kupującego o tym fakcie. W razie rezygnacji z brakującej pozycji, lub z całego zamówienia Sklep zwraca przedpłatę na podane przez Kupującego konto bankowe lub kartę (w przypadku zamówień opłaconych kartą) w terminie 3 dni roboczych liczonych od daty anulowania zamówienia lub jego korekty.
14. Sklep zastrzega sobie prawo do weryfikacji złożonego zamówienia. W razie braku potwierdzenia złożenia zamówienia przez Kupującego przez wskazany przez Kupującego numer telefonu lub adres e-mail oraz w przypadku braku zapłaty za zamówienie (gdy sposób zapłaty jest inny niż „płatność przy odbiorze”), Sklep zastrzega sobie możliwość anulowania zamówienia.
15. W przypadku, gdy w ciągu 7 dni od daty złożenia zamówienia nie zostanie uregulowana płatność (gdy sposób zapłaty jest inny niż „płatność przy odbiorze”), Sklep zastrzega sobie prawo do automatycznego anulowania zamówienia.
16. Termin realizacji zamówienia uzależniony jest od terminu skompletowania przez Sklep ostatniego elementu danego zamówienia oraz od czasu jaki jest potrzebny Poczcie Polskiej lub kurierowi na dostarczenie przesyłki pod wskazany adres, przy czym uwzględniane są tyko dni robocze. W dniu wysyłki zamówienia ze Sklepu, Kupujący jest informowany o tym fakcie w wiadomości e-mail.
III DOSTAWA
1. Dostawa zamówienia odbywa się przez wysyłkę zamówionych towarów pod wskazany przez Kupującego adres. Do kosztów zamówienia doliczany jest koszt wysyłki zgodnie z tabelą kosztów prezentowaną na stronie sklepu.
2. Odbierając dostarczoną przez kuriera przesyłkę Kupujący obowiązany jest ją sprawdzić (art.545§2KC). W przypadku uszkodzenia przesyłki Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera oraz niezwłoczne poinformowanie o tym fakcie Sprzedawcy. Protokół jest pomocny w procedurze reklamacji. Brak protokołu uszkodzenia przesyłki może utrudnić Konsumentowi dochodzenie ewentualnych roszczeń od Sprzedawcy oraz ustalenie osoby odpowiedzialnej za uszkodzenie przesyłki.
3. Postanowienia dotyczące konsumenta, zawarte w ust.2 powyżej stosuje się także do Przedsiębiorcy posiadającego niektóre uprawnienia konsumenta (PPK).
4. Koszty przesyłek w przypadku wymiany towaru wynikającej z błędnej realizacji zamówienia przez Sklep pokrywa Sklep w limicie kwoty podanej poniżej. Koszty wysyłki do Sklepu pokrywa Kupujący. W przypadku stwierdzenia pomyłki Sklep zwróci Kupującemu koszt wysyłki do Sklepu w kwocie wynikającej z kwoty na liście przewozowym i nieprzekraczającej kosztu najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia. Jednocześnie Sklep informuje, że nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych do Sklepu za pobraniem.
5. Każdorazowo faktura VAT jest wystawiana i dołączana do przesyłki.
IV PROCEDURA REKLAMACJI
Konsumenci (brak zgodności towaru z umową)
1. Wszystkie towary oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone do obrotu na polski rynek.
2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta z tytułu braku zgodności towaru z umową, jeżeli w chwili zawarcia umowy Konsument o nim nie wiedział.
3. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
2) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
4. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba, że Sprzedawca wykaże, że:
a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć
b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie został złożone, lub w porównywalny sposób
c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy.
3) być dostarczony z opakowaniem, akcesoriami, instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać.
5. Konsumentowi z tytułu niezgodności towaru z umową przysługuje prawo do reklamacji.
6. Reklamacja może być złożona pisemnie na stosownym formularzu dostępnym w serwisie Sklepu na adres korespondencyjny zgodny z siedziba Sprzedawcy.
7. Przed złożeniem reklamacji zalecane jest skontaktowanie się ze Sprzedawcą ze pośrednictwem poczty e-mail lub telefonicznie – w celu sprawniejszego rozpatrzenia reklamacji.
8. Sprzedawca zaleca podanie danych kontaktowych Konsumenta, dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań wobec Sprzedawcy, a także dołączenie dokumentu sprzedaży bądź jego kserokopii.
9. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową (w ramach procedury reklamacyjnej), jest obowiązany dostarczyć wadliwą rzecz na adres: AFKOM, ul. Wręczycka 180, 42-202 Częstochowa, z dopiskiem „ REKLAMACJA”.
10. Reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową rozpatrywane są zgodnie z treścią ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (rozdział V). Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany i odbywa się to wg zasad:
a) Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową,
b) przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową
c) Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
d) Konsument udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta towar na swój koszt. Zasady odbioru ustalane są ze sprzedawcą telefonicznie pod nr tel. 696 102 636 w dniach roboczych, w godz.: 10:00 – 14:00 lub mailowo na adres lalababy@lalababy.pl w dniach roboczych, w godz.: 10:00 – 14:00.
11. Konsument jest uprawniony do żądania obniżenia ceny towaru niezgodnego z umową lub odstąpienia od umowy wówczas gdy:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z ust.10,
b) Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z ust.10,
c) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo, że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową,
d) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust.9 że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
12.Obniżenie ceny następuje w proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
13. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
14. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu jest dłuższy.
15. Konsument nie może odstąpić od umowy na zasadach oznaczonych w ust.11, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
16. W razie odstąpienia od umowy zgodnie z ust.11 Konsument niezwłocznie zwraca towar sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
17. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiążę się dla niego z żadnymi kosztami.
18. Przepisy dotyczące Konsumenta zawarte w rozdziale IV stosuje się do przedsiębiorcy posiadającego niektóre uprawnienia konsumenta (PPK).
Kupujący (niebędący Konsumentami)
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego (niebędącego Konsumentem) z tytułu rękojmi, gdy sprzedana przez niego rzecz jest dotknięta wadą (np. wada zmniejsza wartość rzeczy, użyteczność rzeczy, gdy rzecz nie ma wartości, o których było napisane w serwisie Sklepu. Gdy rzecz wydano w stanie niezupełnym, niekompletnym), a w chwili zawarcia umowy Kupujący (niebędący Konsumentem) o niej nie wiedział.
2. Kupującemu (niebędącemu Konsumentem) z tytułu rękojmi przysługuje prawo do złożenia reklamacji zakupionego towaru.
3. Reklamacja może być pisemnie na stosownym formularzu dostępnym w serwisie Sklepu. Na adres korespondencyjny zgodny z siedzibą Sprzedawcy.
4. Przez złożeniem reklamacji zalecane jest skontaktowanie się ze sprzedawcą za pośrednictwem poczty e-mail lub telefonicznie – pomoże to w sprawniejszym rozpatrzeniu reklamacji.
5. Składając reklamację Sprzedawca zaleca podanie danych kontaktowych Kupującego (niebędącego Konsumentem), dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań wobec Sprzedawcy a także dołączenie dokumentu sprzedaży lub jego kserokopii.
6. Kupujący (niebędący konsumentem), który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres: AFKOM, ul. Wręczycka 180, 42-202 Częstochowa, z dopiskiem „REKLAMACJA”.
7. Kupujący (niebędący Konsumentem) może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi alternatywnie do uprawnień wynikających z gwarancji o ile Producent lub Sprzedawca udzielił gwarancji.
V. USTAWOWE PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży towarów zakupionych u Sprzedawcy bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni, licząc od dnia dostarczenia towaru. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb,
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
3. W razie odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest zwrócić towar niezwłocznie na adres Sklepu. Towar do zwrotu powinien być zapakowany w sposób gwarantujący bezpieczeństwo jego zawartości, mając na uwadze wykluczenie uszkodzeń, aby produkty mogły trafić do sklepu w nienaruszonym stanie.
4. Dołączenie do paczki ze zwrotem towaru dokumentu sprzedaży lub jego kserokopii będzie mile widziane i przyspieszy rozpatrywanie sprawy.
5. W przypadku odesłania zwracanego towaru Sprzedawca zaleca dopisanie na przesyłce adnotacji „ZWROT”.
6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
7. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia towaru od Konsumenta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę).
8. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
9. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, ale może wstrzymać się ze zwrotem tych płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenia nastąpi wcześniej.
10. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
11. Przepisy dotyczące Konsumenta zawarte w rozdziale V stosuje się do Przedsiębiorcy posiadającego niektóre uprawnienia Konsumenta (PPK).
VI. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Sprzedawca, jako administrator danych, przetwarza dane Kupujących (w szczególności podane w interaktywnym formularzu) w celu realizacji i obsługi umowy sprzedaży towaru przez Sprzedawcę.
2. Dane osobowe znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy, nie są przekazywane podmiotom nie uczestniczącym w realizacji umowy sprzedaży towaru.
3. Kupujący ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, uzupełnienia, w przypadkach przewidzianych przepisami prawo żądania usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Mimo żądania usunięcia danych osobowych, cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych Sprzedawca nie będzie miał obowiązku usunięcia danych osobowych w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne: do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji, albo do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Sprzedawca, albo do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym, albo do celów archiwalnych w interesie publicznym lub do celów statystycznych, o ile usunięcie danych uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów takiego przetwarzania albo do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
4. Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte na stronie Sklepu w zakładce Polityka prywatności.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Sprzedawca informuje, że pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (tzw. platforma ODR). Z platformy nie mogą korzystać osoby fizyczne zawierające umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą. Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną (jest dostępna we wszystkich językach UE) stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z zawarcia internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. Platforma umożliwia złożenie skargi dotyczącej towarów lub usług zakupionych przez Internet, zarówno w kraju, jak i za granicą.
2. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu są lub staną się niezgodne z prawem, niewykonalne, niekompletne, nieskuteczne lub nieważne, to nie spowoduje to naruszenia skuteczności umowy z Kupującym w jej pozostałej części. W takim wypadku strony zawierające umowę są zobowiązane zastąpić postanowienie niekompletne lub nieskuteczne uregulowaniem skutecznym prawnie, które będzie odpowiadało lub będzie najbliższe celowi i wytyczonym zamierzeniom ekonomicznym postanowienia niekompletnego, nieskutecznego, niezgodnego z prawem, niewykonalnego czy nieważnego.
3. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy.
4. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
5. Regulamin dostępny jest dla Kupującego w wersji elektronicznej na stronach Sklepu.
6. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Kupującemu treści zawieranej umowy następuje poprzez:
a) przesłanie Kupującemu wiadomości e-mail,
b) przesłanie Kupującemu dokumentu sprzedaży.
7. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2023 roku.